Monday 27 August 2012

Refleksi Pembelajaran BMM 3105

Mohd Zamri Bin Dziauddin ( 671006-02-5071 )
PPG BM 2 ( Jun 2011 )

Assalamualaikum......

    Bersyukur kehadrat Allah dan berasa amat bertuah kerana dapat meningkatkan ilmu melalui pembelajaran subjek BMM3105 ini. Saya rasa ini subjek ini adalah dunia baru saya dalam meningkatkan ilmu dalam bidang pendidikan ini.

    Subjek BMM 3105 ini adalah di bawah bimbingan En Bukhari bin Shafie menjurus kepada penggunaan komputer dalam membantu pembelajaran. Ia bermula dengan asas berkenaan internet hinggalah akhirnya setiap pelajar akan mampu menghasilkan blog pembelajaran sendiri.

    Antara maklumat penting yang peroleh melalui pembelajaran subjek BMM 3105 ini ialah berkaitan :-

    a.  Link
    b. Browser      - Explore, Mozilla, Opera, Crome
    c. Enjin Carian - Google, Yahoo, MSN

    Setelah dua kali slot kuliah En. Bukhari, akhirnya saya berjaya menghasilkan blog sendiri. Namun blog yang saya hasilkan masih banyak kelemahan yang perlu diperbaiki dan pemurnian yang perlu dilakukan.
Saya yakin dengan adanya pensyarah hebat seperti En. Bukhari saya mampu menghasilkan blog yang lebih menarik..InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment